- Plně elektrický Rolls-Royce dokončil zimní testy, které probíhaly poblíž polárního kruhu při teplotách -40 °C
- Dokončeno je 20 % z 2,5 milionu testovacích kilometrů, které odpovídají 400 letům používání
- Model Spectre využívá platformu Architecture ofLuxury s hliníkovým prostorovým rámem, vyvinutou společností Rolls-Royce
- Emocionální design, rozměry a „dělené“ světlomety vytvářejí z vozu duchovního nástupce modelu Phantom Coupé
- Rolls-Royce 3.0 představuje novou éru digitalizovaného pohonného ústrojí a konstrukce vozu: Spectre je nejdůkladněji digitálně propojený Rolls-Royce v historii značky, tzv. Decentralizovaná inteligence umožňuje neomezenou a přímou výměnu údajů nezávisle na centrálním zpracování
- Trakční akumulátor slouží také jako dodatečná zvuková izolace
„Zdokonalení plně elektrického pohonného ústrojí, které je základem modelu Spectre, vytváří zcela novou definici technického vývoje. Přechod od spalovacích motorů nám umožňuje výrazně zvýšit výpočetní výkon jednotlivých komponent a vytvořit systém Decentralizované inteligence. Tuto bezprecedentní éru, kdy využíváme víceúčelovou, vícekanálovou a vysoce propojenou architekturu elektronického a elektrického pohonného ústrojí, označujeme jako Rolls-Royce3.0.
Naším úkolem je naučit každou součást a celý systém myslet, chovat se a komunikovat tak, aby výsledkem byl typický Rolls-Royce. Významná část konstruktérského úsilí se přitom přesouvá z výrobních linek do digitálního prostoru. Zde v Arjeplogu jsme vybudovali důležitý základ, na kterém vytvoříme Rolls-Royce hodný toho jména.“ Mihiar Ayoubi, ředitel vývoje, Rolls-Royce Motor Cars
Plně elektrický model Rolls-Royce Spectre završuje zimní zkoušky ve specializovaném testovacím centru u polárního kruhu, kde vůz úspěšně zvládl náročné procedury při teplotách -40 °C. Přes půl milionu najetých kilometrů představuje 25 % celosvětového testovacího programu, který odpovídá více než 400 let používání.
Nově vyvíjený automobil značky Rolls-Royce začíná svou životní dráhu vždy v zimě. Existuje několik důvodů, proč prototypy vystavovat takovým extrémům. Když vzniknou první exempláře, konstruktéři provádějí základní testy v nejnáročnějších podmínkách, aby se ujistili, že všechny systémy jsou spolehlivé a fungují i v prostředí s chladným počasím. Tato zkouška je spojena s procesem postupného zdokonalování – prvními ‚lekcemi‘, které vytvoří základy pro vozidlo odpovídající renomé značky.
Začíná se prověřením důsledné izolace hlučnosti, vibrací a rázů. Jízdní komfort ovlivňuje celá řada faktorů, od materiálů použitých na hlavní konstrukční celky až po kvalitu pryžového těsnění dveří, směsi pouzder, spojovacího materiálu, a dokonce i vlastnosti pojiv. Chování těchto prvků se může značně změnit, pokud jsou vystaveny extrémním teplotám – a totéž platí pro účinnost systémů vytápění, ventilace, klimatizace či chladicí soustavy.
Pro Rolls-Royce jako vrcholně luxusní značku je však důležitá i další součást zimních testů. Konstruktéři tomu říkají „prodloužený čas“, který umožňuje s mimořádnou přesností odladit elektronické systémy podvozku, řídicí jednotku pohonného ústrojí a ovládání elektroniky modelu Spectre tak, aby vůz posádce nabídl jízdní vlastnosti typické pro Rolls-Royce.
Při jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, lze automobil záměrně přivést v nižších rychlostech do takové nestabilní jízdní situace, která by běžně nastala až v mnohem vyšším tempu. Vývojoví pracovníci všechny manévry přesně kontrolují přímo na místě ve zpomaleném režimu a zjištěné parametry použijí k přesnému doladění jízdních vlastností v oblastech, jako je ovladatelnost, stabilita, předvídatelnost a plavnost jízdy, která umocňuje zážitek spojený s řízením vozu Rolls-Royce. Prodloužený čas umožňuje konstruktérům věnovat péči i těm nejjemnějším detailům v chování automobilu, čímž učí model Spectre myslet, chovat se a komunikovat jako skutečný Rolls-Royce.